Aula L’H 22 de maig. FP. Nous cicles als instituts Provençana i LLobregat

En data 22 de maig, al programa de televisió de l’Hospitalet Aula l’LH, el director del nostre institut Miquel Casa conversa juntament amb el director de l’institut Provençana Francisco Barraguer sobre els nous cicles que s’impartiran a l’Hospitalet el proper curs 2019-2020.

A l’institut Llobregat començarem amb el nou cicle de grau superior de Mecatrònica Industrial.

També parlen sobre els reptes de futur de la Formació Professional:

Adquisició d’un robot d´última generació

L’Institut Llobregat ha adquirit aquesta setmana un robot de l’empresa Fanuc.

Fanuc és una de les empreses amb més quota de mercat al sector de l’automatització industrial i concretament a la robòtica.

Inici de Curs 2018/2019

Us indiquem les hores d’inici de curs en funció dels estudis pel proper divendres 14 de setembre.

GRUPS

9 h

Presentació de l’alumnat de 1r. GME (grup matí), GMM, FPB, IFE i PFI i començament de classes.

10 h

Presentació de l’alumnat de 2n. GME (grup matí), GMM, FPB 2n i 3è IFE i començament de classes.

16:30

Presentació de l’alumnat de 1r. GME (grup tarda), GSE, GSRO, GSM i començament de classes.

17:30

Presentació de l’alumnat de 2n. GME (grup tarda), GSE, GSM i començament de classes.

La falta de personal obliga a dir ‘no’

Us enllacem una notícia del diari “El Punt avui” de Laia Bruguera del passat 29 de juliol on ens parla entre d’altres el Sr. Miquel Camps, vicepresident de PIMEC:

“S’ha de parlar de l’ocupabilitat de les formacions, si els joves sabessin que la inserció laboral dels que estudien algun grau tècnic d’FP relacionat amb la indústria és del 100% potser hi hauria més nois cursant aquests estudis”

Podeu llegir la notícia sencera en el següent enllaç:

La falta de personal obliga a dir ‘no’

Participació Catskills 2018

El nostre alumne Jan Romero Santacana de primer de grau superior de Sistemes Eletrotècnics i automatitzats amb el seu tutor Daniel Martínez van participar el dimecres 27 de juny de 2018 al Campionat de Catalunya d’FP en l’especialitat d’Instal·lacions elèctriques, el qual es va celebrar a l’Institut Giola de LLinars del Vallès.

Entre els objectius d’aquest concurs està:

• Promoure l’alta qualitat dels estudis de formació professional que es duen a terme a diferents centres educatius del territori.
  • Impulsar, promoure i prestigiar la formació professional.
  • Crear xarxes de col·laboració, entre els centres, el professorat participant i les empreses del sector.

L’IFE a la televisió d’Hospitalet

L’IFE (Itineraris Formatius Específics), estudis que s’oferten a l’Institut Llobregat els quals desenvolupen competències per fer tasques d’auxiliar en vendes i atenció al públic, han sigut protagonistes al programa d’Aula L’H del 21 de març, on es parla de bones pràctiques de l’FP a l’Hospitalet de Llobregat. Podem veure concretament el reportatge a partir del minut 19.

PORTES OBERTES IFE

L’Institut Llobregat us convida a la Jornada de Portes Obertes del IFE (Itineraris Formatius Específics) el dia 19 d’abril a les 9h.

BATXILLERAT

• Humanitats i ciències socials
  • Ciències i tecnologia

CICLES FORMATIUS

• Electricitat de grau mitjà i superior
  • Metall de grau mitjà i superior
  • FPB

CURS D’ACCÉS a CF Grau Superior

IFE

cropped-llobreLogo-e1468392119419-1.png

• Dijous 19 d’abril: 9h
Enric Prat de la Riba 11-17

08901 L’Hospitalet de Llobregat
Telèfon: 933371805
e-mail: iesllobregat@xtec.cat

L’Institut Llobregat és un centre acollidor, de qualitat, innovador i amb compromís social. Fomentem la inclusió, la pluralitat, l’aprenentatge de les llengües estrangeres i l’ús del català com a llengua de comunicació

Des de l’any 2005, certificació de qualitat ISO 9001

Equipaments

Cinc aules d’informàtica. Tallers mecànics, elèctrics i de tecnologia. Dos laboratoris. Aules i tallers equipats amb wi-fi i canons multimèdia. Dibuix amb suport informàtic. Autòmats programables. Robots. Aula de pneumàtica.

Serveis

Projecte de socialització de llibres. Psicopedagog. Possibilitat d’estudi assistit. Pla experimental de llengües estrangeres, Mediació escolar, Servei de préstec de llibres de la biblioteca.

Obtenció directa del carnet d’instal·lador elèctric. Certificat de desenvolupament i producció mecànica.